Уметничка директорка Доčeka o овогодишњем концепту

Милица Стојшић је архитектица и дизајнерка светла, ради као асистенткиња на Факултету техничких наука у Новом Саду, а остварује се и на пољу политике перцепције и неуроестетике. За портал „Арт магазин“ говорила о најновијем подухвату, када ће, као уметничка директорка Доčekа 2020 и Доček 7528, који представљају јединствен догађај како у Новом Саду, тако и у Европи, са тимом сарадника учинити да дочек Нове године постане нешто више од забаве, а музички програм нешто више од концерта.

Као члан Студентске секције учествовала је на Прашком квадријеналу 2015. године, одакле представници из Србије носе Златну медаљу за успостављање дијалога. Ауторка је дизајна светла на неколико концерата и позоришних представа, а као део тима учествовала је и у дизајну неколико догађаја који су реализовани у сарадњи са пројектом „Нови Сад 2021 – Европска престоница културе“, као што су Дoček (2018. и 2019), на којем учествује и ове године, затим Калеидоскоп културе (2018), овогодишњи Корзо и велика изложба Swiss Style Now (2019) која је била постављена у холу новосадске Железничке станице. Пред Милицом је нови изазов – Доček у Новом Саду постаје део новог културног наслеђа овог града, а као део тима, задужена је за уметнички концепт овог догађаја. Милица је истакла да Доček, као један од најважнијих програмских лукова пројекта „Нови Сад 2021 – Европска престоница културе“, истиче пре свега дуалност – кроз два рачунања времена, два календара, дана и ноћи, музичког и уметничког програма који су уједнињени у јединству различитости.

Концепт Доčeka je инспирисан стереоскопском анаглиф технологијом која, спајајући две дводимензионалне слике у одговарајућим бојама, ствара тродимензионални простор. То значи да Нови Сад постаје град-сцена, а уметнички концепт се остварује и у интеракцији са публиком и свим случанјим и намерним пролазницима. На питање зашто је дочек у Новом Саду посебан, Милица каже: „Кроз програмску, жанровску и просторну разноликост, Доček треба да постане узбудљиво путовање кроз град који постаје једна сцена, омогућавајући сваком посетиоцу да у мноштву програма и локација формира лични line-up. Зато је веома важно да све догађаје у склопу Доčeka повезује јасна нит заједничког визуелног идентитета и сценског решења“. Спој музике и анимације, видео-мапирања, инсталације и других форми створиће јединствен аудио-визуелни доживљај. С обзиром на то да је приметан минималистички приступ дизајну, Стојшић је рекла да та визуелна тишина стаје насупрот шљаштећем периоду празника и тиме се на још један начин истиче концепт новосадског Доčeka.

Оно што је посебно важно јесте да су у целокупан процес поред Милице укључени и студенти основних студија Сценске архитектуре технике и дизајна са Факултета техничких наука, као и студенти основних студија Нових ликовних медија новосадске Академије уметности. Такође, ту су и два велика имена визуелних уметности –street art  уметница ТКВ из Београда која се бави интервенцијама у јавном простору кроз које испитује разноврсне теме и новомедијски уметник из Бразила, Родриго Гузман који ће приказати изглед Културне станице „Свилара“ у неком другачијем светлу.

Милица је најавила и два догађаја која ће претходити прослави Нове године, 28. и 29. децембра, а обухватиће перформанс, цртање мурала и pop up концерт. Ови догађаји заправо и најављују и представљају уметнички концепт Доčeka. Новосађани ће 28. децембра  имати прилику да присуствују плесном перформансу колектива „Покретница“ под називом „ТЕСТ 1-5“ и бави се темом тражења, откривања и сакривања у односу на телесни доживљај, звук, простор и друго. А у недељу, 29. децембра организован је концерт са гостима изненађења и Новосађани ће моћи да виде завршетак мурала на којем ради уметница ТКВ.